Vardagsröran...

Kommer hem efter pussande, bärande och picknick i solen.
Till ett hem som badar i ljus,
Och vardagsröran som var när jag åkte i onsdags.


När våren nu kom med en värme som tar sig hela vägen in,
så får oviktigheter som att bringa ordning stå åt sidan.
Vardagsröran får vara vara kvar in i helgen.

Istället sitter vi några stycken i kvällssolen, med kaffe.
Samtal om blommor och sömnad.
Om dokumentärer som bara måste ses.
Så glider vi in på sociala medier.
Om att vara med eller inte.
Hur ungdomar förhåller sig till det.
Och hur vuxna agerar.

Sånt är intressant tycker jag.
Om vad det väcker i människor.
Känslor och behov.
Trots att dom flesta hävdar att det bara är en lek.
Att det bara visar en del av verkligheten.
Så är det alltid ett hett ämne.

Nu missade jag hur debatten slutade.
För att packa om.
Resten av flocken ska pussas på.
På en ö hos min bror.
Barn, katter och hundar.
Det blir en bra helg.

Vad gör ni i helgen?
Till er sol i massor!
Kram Hannis




6 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Ja håller med dig. Vi lämnade vardagsröran hemma i onsdags och har nu njutit av avkoppling, sol och värme på västkusten. Ha en fortsatt fin helg, kram Suss

Mamma C sa...

Min flock kommer i helgen till oss. Just nu har jag mellanlandat på jobbet ett tag. Ha det skön helg.
Kram mamma c

Mamma C sa...

Min flock kommer i helgen till oss. Just nu har jag mellanlandat på jobbet ett tag. Ha det skön helg.
Kram mamma c

Flower of Fame sa...

När solen och värmen kommer vill man bara vara ute och njuta. Låter som en toppen helg. Ha det så mysigt med de dina. Kram Pernilla

Anna S sa...

Helt rätt att låta det lite röriga vara tills det är läge att fixa iordning. Jag brukar tänka när det är så för mig ( vilket händer ganska ofta)-att det finns ett bra läge för allt. Så att det inte finns någon anledning att gå emot vad man vill eller stressa iväg.
Detta tema försöker jag också art applicera på mig själv mer. Jag har i så många år tryckt undan och inte velat eller kunnat se inåt. Allt har känts som måsten och att allt annat än den jag är, är bra. Väldigt svårt att leva då.

Nu när jag vågat släppa fram spektrumet så känns det annorlunda. Den starka rädslan dyker upp ibland men är inte konstant som förut. Energi har frigjorts så jag kan ta mig ut, till vänner, vilket också fyller på och är bra. :-)

Jag hälsade på en barndomsvän i helgen. De har tre Bengalkatter som var runt i huset. Som små tigrar. Blyga och förvånade inför alla utom sina lillmattar.
Vännens mamma och syster träffade jag med, vi fikade. Det var minst 30 år sedan jag och vännens syster sägs. De ska hälla utkik efter en kattunge till mig. Jag saknar Madame Zizi och att ha ett levande väsen att ta hand om.

Idag tar jag det bara lugnt. Ska fixa med att måla en ram till en svartvit gammal bild som jag önskar mig från soprummet. Fann den igår. :-)

Hoppas att din helg är fin! Mjukhet och kram härifrån!

HWIT BLOGG sa...

På helgens schema stod det ingenting men ändå blev det en hel del...cykeltur som resulterade med punka, rabarberpaj, blommässa och god grillning. Ja precis vad en skön helg ska innehålla...
Fina bilder du bjuder på, röra är kreativt vet du väl :)
Kram från Titti