Tankar en dimmig morgon

Dimman i en sovande storstad.
En sån där morgon som jag älskar.
Där allt får ta lite extra lång tid.

Tankarna som far i stillheten.
Tidningsbudet som nickar försiktigt.
Och sen ler när jag ler.
Samma sak nästan varje dag.

Någonstans är ett fönster öppet.
En radio på låg volym.
Inget känns omöjligt, tungt eller grått.
Bara mjukt...


Och där i mjukheten så möter jag en överblommad tulpan.
Den operfekta som drar sina blad åt olika håll.

Så jag står där en stund.
Tittar på tulpanen.
Och tänker på att dimman är som ett möte i sig.

Mellan värme och kyla.
Ungefär som bladen som drar åt olika håll.
Eller känslorna, dom kalla,
eller dom i hjärtat varma.
Som på sitt eget sätt blir till en dimma.
En magisk, den på insidan.
När dom möts.

Jag går vidare.
Mot vardagen, tåget och den nya dagen.
Tillsammans med mjukheten.
Och på insidan, den magiska dimman.
Av att känslor möts.

Kram Hannis





9 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så vackert du beskriver dimman. Ha en mjuk dag kram Pernilla

House and Garden by Bia sa...

Magisk dimma och magiska bilder ;))....fint skrivet (som vanligt ;))
Ha en fin dag...här regnar det och är kyligt!!
Kram bia

Mamma C sa...

Bilderna förmedlar magi,lugn och tystnad innan staden vaknar till liv.
Kram mamma C

annika sa...

Vackra bilder! Tänk att du är uppe så tidigt jämt. Det är beundransvärt i mina ögon. Jag vaknar vid 05 och tycker det känns tidigt :) Kramar!

HWIT BLOGG sa...

Jag blir mållös av dina magiska bilder och sen texten...suck...vackert som vanligt.
Ha en fin fredag!
Kram från ett soligt Blekinge och Titti

Fru Eriksson sa...

Underbart helt magiska foton ♡ ...
/Kram

Kia sa...

Åh, jag gillar dimman. Som en hemlig värld som gömmer sig där bakom.....

Har varit ute och gosat med lilla Alfons & Alva. Vi är rätt säkra på att det är en tjej o en kille. Lilla Alfons söker nytt hem sen. Du kanske vill ha en liten kompis..... :)
Eller så får du ta vägarna förbi och bara gosa lite.

Ha en toppen helg!
Kram Kia

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Men du...
Vilka underbara bilder, jag njuter av varenda en :)
Hoppas du har en mysig kväll och att allt är bra med dig!
Stor kram
Jessica

Bakom dörr nr. 11 sa...

Underbara bilder och jag älskar ditt sätt att skriva.
Du borde skriva en bok :)
Fin kväll till dig
Kram Pia