Planterandet och kardemummakaffe

Fröer med namn som Barbadin och Citroneukalyptus.
Försiktigt pillade jag ner dom i ljummen jord.
Efter att dom blivit slipade och fått ligga i vatten ett dygn,
får dom nu vila under glasklockor.



Utanför sjöng fåglarna till kvällssolen.
Röster från människor som sitter ute,
 blandades med skrik från barn som leker.
Det blev en sån där vardagskväll som skapar mjukhet.
Med planterandet och det tillhörande kardemummakaffet.
Och livet runt omkring.
Det behövs inte så mycket mera.

Nu åker jag till Stockholm för att pussa på en del av familjen.
Ett bra sätt att spendera en ledig dag.
Hoppas att ni får en fin klämdag imorgon.

Kram Hannis

Ps. Anna.S dom där starka murarna...
Lika mycket som dom räddar oss så
ställer dom till det ibland.
Den där rösten som säger:
- Håll masken, bit ihop, säg inget.
Glad att läsa att du tagit dig igenom det.
Och ja, alla är okej och har en plats.
Det är verkligen acceptans.

Målandet är helande.
Eller skapandet överlag.
Det är som att hjärtat och hjärnan får spela fritt då.
Jag har saknat det otroligt mycket.
Den här perioden med jobbskiten har gjort mig avstängd
en period. Nu har det börja vakna till igen.
Viktigt att ha det.

Hoppas att du får mjuka dagar nu.
Och tack för grattis!
Jag är så glad över jobbytet=))
Stor kram






3 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Fröer och plantering är så rogivande. Ha så mysigt i Stockholm. Ha en fin dag Kram Pernilla

HWIT BLOGG sa...

Rofyllt att kika in till dig...som vanligt :)
Ha det fint!
Kram från Titti

annika sa...

Det andas frid om dig, och lite trötthet. Pussa på så du får lite mer energi! Kram!