Nya golvkudden

Golvkudde är ju ett måste här i livet.
Verkligen nickar jag och flinar för mig själv.
Det är ju inte sant förstås men alla ursäkter för att ta hem nåt nytt...

Ännu en sak från mammas rensade.
En sån där kudde som man sjunker ner i.
Trots att jag har en soffa så sitter jag gärna på golvet.
Vart det kommer ifrån ska vi inte analysera...
Men det kan ha med 70-talet att göra.


Den är extremt mycket färg för att vara jag.
Men jag är kär och nu har jag en skön golvkudde.

Mitt i veckan och jag drar iväg igen.
Nu ska jag till Trosa minsann.
Så kanske blir jag frånvarande imorgon.
Eller lite senare i alla fall.

Kram Hannis

20 kommentarer:

Choices by Annie sa...

Men du vilken härlig färgklick, och så skönt med stora mysiga kuddar. De brukar vara riktigt dyra om man ska köpa nya, i alla fall om man vill ha de där som är lagom stoppade;)

Härligt med lite resande igen, önskar dig en fin sådan.
Kram
Annie

Livskrafter sa...

Det är klart att det är en nödvändighet
Sååå snygg

Maria - Snickaregården sa...

Färg klick som passar utmärkt hos dig. Så snygg!
Kram Maria

Jennica... sa...

Vilken fin kudde! Härlig färgklick! :)
Hoppas du får en fin "tur"! :)
Här är det grått och regnigt idag igen, men hörde att uppe hos er snöar det rejält.
Sköt om dig,
kram Jennica

Helén i Vilrummet sa...

Fin kudde! Och så mycket färg var det ju ändå inte. Ganska dova och snälla färger tycker jag!
Borta sitter jag gärna på golvet också, men hemma har vi så kalla golv att jag skulle frysa ihjäl om jag satt på golvet.
Trevligt med tripp till Trosa! Hoppas du får en bra dag!
Kram Helén

annika sa...

Fin kudde och att sitta på golvet är det bästa du kan göra för ryggen :) Ha det fint!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kudden är jättefin, och det är ju milda fina färger. Påminner lite om marrakech kakel.
Kramar/AM

Pia sa...

Härlig kudde och jag gillar färgerna! Att sitta på golvet eller på kuddar på golvet är väldigt skönt, kan det ha att göra med den tiden tro ;)
Ha en fortsatt fin dag!
Kramen

Pemsplatser sa...

Jättesnygg kudde och den ser riktigt skön ut:) Men hello, så snyggt fönstret med smyckena är, lite kär i det faktiskt:) Kram till dig /Emma

bara anna sa...

Den ser supermysig ut! Jag gillar med golvkuddar, har två st, mammas fårskinnspälsar har gjorts om till stora kuddar och de är superfina, använder dem mycket.
Hur långt har du till Trosa?
Kram

Anna S sa...

Ett fynd, helt klart är golvkudden..!
Det är alltid kul med nytt. Och denna kudden ser ju helt unik ut. Sånt gör set extra bra tycker jag.

Känner igen det där med att flina åt sig själv för att man känner att vissa saker är totalt nödvändiga. ;-) Men det är viktigt att ha det som man vill där man är mycket av sin tid hemma. Så more power to you.

Ha det fint på din resa idag!

Kramen

Här är gudagott att vara ! sa...

Vilken skattkista som din mamma rensar ur ! - Gillar verkligen dom olika färgnyanserna på din nya kärlek.
- Själv skulle jag absolut behöva en golvkudde att sitta på, nu när jag tillbringar mina dagar på marknivå med en liten valp med krokodiltänder ;)
Ha det gott!
Kram / Anneli

Villa Freja sa...

Vilken mysig fin kudde. Och älskar soffbordet. Kram.

tinajo sa...

Jättenödvändigt ju - det kan jag bara hålla med om! :-)

Flower of Fame sa...

Så fin kudde. Mysig. Du far mycket. Hoppassa mår bra in det. Ha en fin kväll Kram Pernilla

HönaPöna sa...

Den ser härlig ut... jag sitter helst INTE på golvet, har troligtvis med mitt jobb att göra. Spenderar man halva dagarna på golvet så är det rätt skönt att slippa när man kommer hem! :-)

Maria O sa...

Finfint med en golvkudde och färgklickar kan ju faktiskt pigga upp :) Ler för mig själv när jag ser bilderna på smyckena som rensats ut och som kommer att bli till nytt i dina händer. När min mormor dog fick jag flera av hennes smycken. De flesta av pärlorna finns kvar men nu i ny tappning. Det är som du säger både roligt och fint att skapa nytt av gammalt.
Kram Maria

HWIT BLOGG sa...

Mysigt med en golvkudde och den är jättefin i färgerna ju...passar hos dig!
Mycket roliga saker din mamma måste ha i gömmorna...
Ha en skön kväll, ta hand om dig!
Kram från Titti

anettan sa...

Fin kudde. Jag trivs också på golvet. Kram Anette

VisaLiza sa...

Golvkuddar är ett absolut måste! Har sytt två under julen och undrar hur jag klarade mig innan. Gillar verkligen färgerna och mönstret på din. Kramar Liza