Det där snöfallet

Vi stack på konferens.
På en fin gammal gård.
Och hamnade i ett snöfall som aldrig tog slut.
Det blev hopplöst att ens försöka fota omgivningen.



Så var vi ju där för att jobba.
Och det gjorde vi.
Och jag slogs av varför jag bytte jobb.

Hur det är att ha en företagsledare som inte är rädd för att sätta ner foten.
Som kör raka puckar, tydlighet och har ett tänk som får mig att rysa.
Som signalerar mod och glädje.
Som inte gör skillnad på anställda efter status.
Jäklar så peppade vi är nu.

Sen var det förstås umgänge också.
Personlig presentation, av vem man är privat.
Med en sak som symboliserar en själv.
Matlagning tillsammans och vin.
Prat till sena kvällen.

Jag ska ärligt säga att jag var rädd när jag bytte jobb.
Kanske mest rädd för att hoppa från min invanda, säkra roll till något nytt.
Att släppa den där givna platsen.
Nu känner jag mig stärkt.
Rakryggad och energisk.
Det blev ett bra hopp.

Så, nu ska jag njuta av en stor mugg kaffe,
klia pälsbollen bakom öronen och kolla in hos er.
Kram Hannis



10 kommentarer:

Villa Freja sa...

Så viktigt att komma iväg på såna där dagar med kollegorna - och viktigt med en bra ledning. Kram.

Melody and M.E sa...

Blir allt lite avundsjuk när jag ser vilket fantastiskt snöfall du fick vara med om. Här nere vid sydkusten finns inte en enda snöflinga!
Så roligt att du hamnade så rätt med ditt nya jobb!
Kram M.E

HönaPöna sa...

Å, vad härligt och viktigt att få känna sådär... Själv har jag varit på kurs idag och känner mej galet inspirerad och sugen på att ändra om en hel del i vår verksamhet.
Underbart med snön, vi njuter här!

Choices by Annie sa...

Så härligt, den där känslan när man känner att man valt rätt är ganska oslagbar...
Fint med alla härliga vinterbilder också.

Fin kväll till dig
Kram
Annie

Kia sa...

Åh det är så mysigt ute nu! I Love It!!! :)
Kul att du trivs med nya jobbet och arbetskamraterna. Visst kan det vara läskigt att lämna sin trygga vrå och börja på något nytt. Människan är ett vanedjur och stannar gärna där de är trygga. Men man ångrar bara det man inte gjort och våga hoppa är bra. Det blir man stärkt av och växer lite grann.

Sitta på golvet är skönt. Sen kan man få lite träsmak i rumpan men men. Golvkudde är bra då.

Ha det toppen!
Kram Kia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken bra start du fått på nya jobbet, låter som du har jättebra kollegor.
Att åka på konferens är alltid roligt, man lär sig mer om varandra då.
Ha en toppenhelg
Kramar/AM

Flower of Fame sa...

Blir lite avundsjuk på all er snö. Här är mest grått och trist. Så härligt att du känner det så positivt med ditt jobb. Det är ju så det ska vara. Ha en mjuk kväll Kram Pernilla

Fru Eriksson sa...

Wooo,så härligt & vilka underbara foton ♡ ...

/Kram

Jennica... sa...

Åh, vad härligt att det känns rätt och bra! Så skönt! Man vet ju liksom inte.....men vad härligt!

Kram på dig!

VisaLiza sa...

Så gott att du känner dig nöjd och peppad. Verkligen fina bilder. Kramar Liza