På promenad

Bloggutmaningen den här veckan har temat "på promenad"

Promenad är ett stående tema i mitt liv eftersom att jag har pälsbollen.
Vi promenerar jämt känns det som vissa dagar.
Dom här bilderna är från av de snabbare promenaderna.



En promenad där det kan vara så att jag inte upptäckte att
jag satte mig på huk i brännässlor...
Innan jag kände den där brännande känslan över rumpan.
Och låren.
Att sätta sig i brännässlor med haremsbyxor på är inte ett tips!
Så medans pälsbollen skuttar hem så har jag en mera märklig
gångstil. Där jag försökte klia mig samtidigt som jag skulle
se lite coolt oberörd ut. Ingen lätt kombination.

För att se flera bidrag så klickar ni här

Kram Hannis

13 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Fina promenad bilder. Brännässlorna är inte att leka med. Kunde ändå inte låta bli att små le lite åt din bravad. Ha en fin dag Kram Pernilla

HönaPöna sa...

Man kan ju fnissa såhär i efterhand... även om jag kan tänka att det inte alls var så roligt just då.
Härliga promenadbilder du bjuder på, underbara höst!

Helén i Vilrummet sa...

Visst blir det en hel del promenader när man har hund. Skönt! Även om jag gick ganska mycket innan Tyson också så blev det inte över en timme om dagen då.
Vackra bilder
Kram Helén

Pia sa...

Haha, jag riktigt ser gångstilen framför mig :D Underbart bidrag i utmaningen! Ja här blir det många promenader med fyrfotingen också.
Ha en härlig dag!
Kramen

Jennica... sa...

Hej - jag är tillbaka! :)
Jag har suttit och läst alla dina inlägg som jag missat när jag varit i Portugal. Vilken massa du hunnit med, så vackra bilder du tagit och så underbara texter du skrivit.

Jag blir berörd av det du skriver om människorna du observerat. Och på nåt sätt glad över att du tänker som du gör, så fint. Och så fint av dig att påtala att de var schyssta mot honom, mannen som grävde i säckarna.

Jag blir galet inspirerad av ditt pärlpyssel! Måste ta tag i mitt pärlande igen, har inte alls haft lust på väldigt, väldigt länge nu. Men nu så..... :)

Skönt att vara tillbaka igen!
Kram Jennica

Tatjanis sa...

Är så otroligt glad att du är med :) Underbart bidrag.

Jag fick något år myggbett i klung i ungefär samma område, insidan av låret, du kan tänka dig hur jag såg ut när det började klia... ca 10 minns jag att jag räknade dem till.

KRAM

Helens Universum sa...

Härliga bilder! Har faktiskt gjort samma misstag som du, en gång för många år sedan! En lite "blötare" fest på landet i ungdomen, det är inte någon behaglig känsla!
Just nu skriver jag om en längre vandring, på tal om promenader!
Kika gärna in!
Kram Helen

Kia sa...

Vackra höst! I morse visa den från sin mindre fina sida med regn och blåst. Fick omkull ett träd framför en bil jag mötte. Klara sig med ca 2 meters marginal. Snopet! Men på eftermiddagen kom solen.
Ska ta mig ut i skogen i helgen med kameran om vädret tillåter innan alla lövet blåst bort.

Kram Kia

Mamma C sa...

Saknar dessa promenader som man hade med vår prinsessa. Förstår att det inte var lätt att gå efter att ha bränt rumpan på nässlor.
Kram Mamma C

Therese sa...

Haha! Fine du, jeg kan liksom se det for meg. Vakkert høstbilde, jeg mister høsten i år da jeg ikke orker å være ute. Men jeg gleder meg over alle bildene og dine spesielt.

Jeg syns frosne bringebær (hallon?) er veldig godt i vann. Da blir vannet kaldere og det får en god smak.

Sove godt og drøm noe fint. Vet du? Når jeg våkner på nettene og erger meg over at jeg ikke får sove så tenker jeg "jaja, det er jo morgen for Hannis" :)

Suz sa...

Härliga bilder! När vi pysslar med sådant här, plockar fram det bästa med hösten - då blir den alls lika tung:)
Och en pälsboll skulle jag också behöva, för att tvinga mig ut varje dag i ur och skur. Men naturligtvis först och främst för vänskap och gos, hundar är oslagbara vänner! Kanske igen någon dag ...

Kramar
Suz

Maria O sa...

Aj aj! De brännässlorna visste nog vad de gjorde ;) Fina promenadbilder blev det ju i alla fall.
Det där med att länka i fotoutmaningen är helt frivilligt. Länka hos mig eller hos Kristina, hos båda eller inte alls. Tanken med länkarna är bara att det ska vara lättare att hitta alla bidrag.
Kram Maria

anettan sa...

Vilka härliga bilder och så skönt att promenera på hösten. Kram Anette