Lördagsmorgon

Trots att det är lördag så är jag uppe tidigt.
Jag ska till Stockholm igen.
För att hjälpa syster med lägenheten som blivit såld.

Det där höstljuset har kommit nu.
Mornarna är gråa.
Och mjuka.



Idag blir det kanske en utmaning.
Pälsbollen ska åka med till Stockholm.
Och vad jag vet så är det hans första tågresa.
Han är en ljudkänslig kille,
 och brukar kunna få lite panik när det blir mycket folk och ljud.
Men han litar på mig och hänger på efter en stund.
Så vi får se helt enkelt.

Lördag, en fin sån till alla er bloggare och förstås
till er som är här och inte bloggar.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, drömfångare är ett tålamodspyssel=))
Men det blir meditativt efter en stund.
Hoppas att du ska göra precis vad du vill i helgen.
Kramen

7 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Hoppas din resa går bra. Så mysigt att du tar med Pälsbollen. Ha en fin dag Kram Pernilla

Melody and M.E sa...

Det går säkert bra på tåget med pälsbollen!
Är man bara lugn själv, så är hälften vunnet!
Tack för ditt förra inlägg, lyckades inte kommentera igår, men jag har sparat ditt inlägg i min pysselmapp!
Nu ska det samlas material till en drömfångare!
Kram M.E

HönaPöna sa...

Önskar er fin dag... mysigt med utflykt tillsammans!
Kram åsa

Anci sa...

Och dina bilder är mjuka och meditativa.
Hoppas att det går bra för Pälsbollen med resan !
Ni kommer till ett höstvackert Stockholm !!

Kramar
Anci

PS Tack för beskrivning av drömfångare ! DS

Rosa i huset i vitt sa...

En fin helg till dig
kram Rosa

Pia sa...

Såg ju din bild på insta och det såg ju lugnt och fint ut ;) Vad skönt för honom att han kan slappna av tillsammans med dig, det är så viktigt.
Hoppas att ni får en bra helg i Stockholm!
Kramar och nospussar <3

Jennica... sa...

Hoppas du fick en fin dag i Stockholm. Och det verkar ha gått bra för Pälsbollen att åka tåg, om man kikade på Insta! :) Han är ju för söt!
Kram Jennica