Höst för mig

Temat på fotoutmaningen är höst för mig.

Jag är en höstälskare.
Alla årstider har sin charm men hösten...
Det är dom där halsdukarna, böckerna och dom tända ljusen.
Färgerna och lugnet som lägger sig.
Som att bli inbäddad i en vilotid.
Och promenaderna.
Som den igår.



Som helt plötsligt bjöd på ett grismöte.
Två små grisar som hette Svante och Boris.
Rumpan på bilden ovanför är Boris som inte ville vara med på bild.
Jag blir barnsligt glad.
Och får en puss på handen av Boris.
Det är höst för mig, vila och lugn.
Och ett litet grismöte.

För att se flera bidrag så klickar ni här
Kram Hannis

25 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Härliga höstbilder. Grismöte lät gulligt. Visst är hösten mysig. Ha en fin dag Kram Pernilla

Melody and M.E sa...

Precis så där kände jag för hösten förr, vet i sjutton vad som har hänt, men nu vill jag hoppa fram till våren! Härliga foton och grismöte låter ju onekligen udda! Här finns det gott om vildsvin, så jag är väldigt glad om jag inte möter någon gris när jag är ute och går!
Önskar dig en fin söndag!
Kram M.E

Helén i Vilrummet sa...

Vackert! Det är dock inte riktigt min bild av hösten. Fast jag önskar att den vore...
Kram Helén

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tur det var tamgrisar, det var ett gulligt möte. Fina bilder från din höstpromenad.
Kramar/AM

Pia sa...

Så underbara bilder! Du har verkligen tagit fram höstkänslan så man kan känna den. Vilket fint möte med två små grisar ;)
Önskar dig en fortsatt fin söndag!
Kramen

åse sa...

Underbara höstbilder, min höstkänsla är lite som din, tempot blir lugnare, tjocktröja och sjal och mina två skäggiga som älskar att tumla runt i lövhögarna, det ger mig ett extra höstleende.

Ha en fin söndag. Höstkram Åse

åse sa...

Underbara höstbilder, min höstkänsla är lite som din, tempot blir lugnare, tjocktröja och sjal och mina två skäggiga som älskar att tumla runt i lövhögarna, det ger mig ett extra höstleende.

Ha en fin söndag. Höstkram Åse

Lene sa...

Vackra höstbilder.
Vilken söt liten gris (även om jag bara kan se rumpan på den).
Ha en fin dag

Kramar
Lene

Hemma på Sjuan sa...

Vilka vackra höstbilder! Spännande att möta grisar på promenaden :) kram Suss

Fröken Grön sa...

Nämen, vilken söt liten grisrumpa! ;-)

Jag har kluvna känslor inför hösten. Uppskattar lugnet som infinner sig, älskar när jag får ta fram mina koftor och fårskinnstofflor och tända ljus. Men insikten om att vi står inför mörkare och kallare tider gör mig aningens dyster. Men man har ju klarat det förut, så det är bara att bita ihop.

En skön söndag önskar jag dig!

Anna S sa...

Såna härliga höstbilder du tagit. Och grismöte, kan ju inte annat än att bringa glädje. :-)
Hösten är min favoritårstid också. När löven faller och visar trädens grenar, man får ta fram varma koftor och som du skrev; tända ljus. Trots att jul och vintertid ofta
får mig att må dåligt så gillar jag vägen dit. Försöker att även göra tiden runt och före jul så trevlig som möjligt.

Jag har aldrig, vad jag minns mött grisar som är ute och går. Men har hört att de kan bli tama och vara tillgivna precis som hundar.

Idag ska jag möta en vän och titta på kläder. Hoppas solen kommer fram igen, ruskväder här. ;-) Kramen till dig!

Jennica... sa...

Vackra bilder! Och när du beskriver hösten så låter den rätt trevlig. :) Men för mig är det en rätt tung period, i väntan på julen som jag gillar. Men, jag försöker hitta det som är positivt med hösten för mig.
Kram Jennica

Karin sa...

Dina bilder speglar verkligen vad hösten är för mig, en underbar fin tid. Kram Karin

Kia sa...

Mysiga höstbilder!
Blev inga för mig denna helg, annat kom ivägen.

Kram Kia

Fru Eriksson sa...

Wow,fantastiska Höstfoto & så sött mé gris"rumpa" hihi ♡ ...

/Kram

Arja sa...

Halloj Hannis!
Vilka vackra bilder & vilket möte, med en gris hihi.
Ha d gott kram Arja

Suz sa...

Vilken härlig promenad, underbara bilder! Och grismöte:) De verkade betydligt trevligare än den mer vilda sorten som jag träffar på i våra skogar.
Ha en fin söndagskväll!
Kram
Suz

Maria O sa...

Men så roligt! Ett grismöte på promenaden :) Det har jag aldrig tidigare hört talas om ;)
Kram från en annan höstälskare!
Maria

Bakom dörr nr. 11 sa...

Härliga bilder och trevligt med en litet grismöte, haha.

Kram Pia

Mycket annat & lite betong sa...

När jag väl kommit över att sommaren är slut gillar jag också hösten!
Så härliga höstbilder! Vad löven faller fort, bara på ett par dagar har det ramlat massor. Skönt att det var tama grisar du mötte så det inte var de där vilda!
Det var en bra beskrivning av hur du gör drömfångare.
Gick det bra med tågresan för din pälsboll?

Kram Agneta

anettan sa...

Vilka underbara bilder. jag håller med dig om att alla årstider har sin charm. Just nu älskar jag hösten. Kram Anette

Tatjanis sa...

Jag säger då det, ett grismöte - det är ju otroligt rart!!!

Å hösten, denna underbar årstid. Är väl en sommarmänniska egentligen men ju fler höstar jag upplever desto mer känner jag för hösten. Kravlös o mjuk o varm.

En tid att få rå om sig själv!

STOR KRAM - Tatjanis

Tatjanis sa...

Jag säger då det, ett grismöte - det är ju otroligt rart!!!

Å hösten, denna underbar årstid. Är väl en sommarmänniska egentligen men ju fler höstar jag upplever desto mer känner jag för hösten. Kravlös o mjuk o varm.

En tid att få rå om sig själv!

STOR KRAM - Tatjanis

Mamma C sa...

Superfin höstbild, fast jag är en sommarmänniska.
Kram Mamma C

AnnA sa...

Hej!
Härliga foton och skön tolkning på känslan av höst.
Ha det!
Hälsn
AnnA