Chaite

Om man känner sig lite trött en grå onsdag så kan man alltid göra chaite.
Ja, det går förstås att köpa men det här är godare tycker jag.
Doften som sprider sig är galet god och passar med tända ljus och regn.
Kryddor som kokas ihop med svart te.

Här kan man välja fritt.
Jag använder kanel, ingefära, nejlikor och kardemumma.
Svart te och en liter vatten.
Sen i med varm, vispad mjölk .




Bara att sätta sig och njuta en stund.
Det behövs det också ibland.

Imorgon får ni en beskrivning på hur man gör en drömfångare.
Kram till er//Hannis


13 kommentarer:

HönaPöna sa...

Låter mysigt det där... och dina bilder, de är så fint komponerade. Det gillar jag.
Kram!

Villa Freja sa...

Låter underbart gott det där. Kram.

Flower of Fame sa...

Så gott det låter. Gillar kanel mycket. Ha en fin dag Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Sånt te ska jag prova och göra, passar en sån här regnig morgon.
Kramar/AM

Melody and M.E sa...

Trots att jag gillar kryddor är Chaite inte min kopp av te! Nu har jag hittat ett te med ingefära och citron på
NK och det är så gott, men dyrt! Kanske kan experimentera fram ett eget. Du inspirerar alltid!
Kram M.E

Anna S sa...

Ser ut och låter riktigt gott, ditt egengjorda chai-te..! Jsg älskar också vsrm vispsd mjölk till både chai-te och kaffe.
Igår köpte jag ett milt chokladkaffe stt ta hem och göra i kaffemaskinen. Det blev en spontan shoopingrunda med en barndomsvän. Jag komner sällan ut på sånt, men det blev lyckat! Kollade in i en affär som har samarbete med Jean Paul Gaultier, och inhandlade ett armband som stöd för Bröstcancerfonden. Det känns bra att kunna göra det lilla.

Det ska bli spännande att läsa hur du tillverkar dina fina drömfångare!
Fin dag till dig, kramen!

Pia sa...

Jag är ju ingen temoster utan en äkta kaffetant ;) Men jag njuter av dina bilder istället! Det är en härligt mjuk ton i dem.
Önskar dig en fortsatt fin dag!
Kramar

LÁrt de Vivre sa...

Dottern svärmade över Chailatte en dag och försökte ge mig samma gilla...men jag är ju så svårfångad med varma drycker...men kanske jag skulle ge mig till kast och testa att göra själv....kanske, kanske...eller så kanmske dottern blir glad och dricker upp det :)

Kram Kajsa

Kia sa...

1 liter te! Oj ,då skulle jag få pinka hela natten. :)
Annars lät det ju mysigt.

Viss barnarbete är bra. De brukar stånka lite ibland, åh måste jag?? Japp, sitt på mina ben så jag får göra mina 3x10 rygglyft! :) Det är ju inte direkt ansträngande för dom och så lång tid tar det inte. Ställa upp för sin mamma.

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Pemsplatser sa...

Jag är jättedålig på te. Jag har verkligen övat på att dricka men det går inge vidare... Men det här lät gott, med varm skummad mjölk, det hade nog till och med jag gillat:) Kram till dig

Finurliga Fröken sa...

O va roligt! Jag får ju hem material till drömfångare imorgon. Perfekt att få en liten beskrivning av dig då. Kram

anettan sa...

Mums vad gott. Kram Anette

Mamma C sa...

Det såg och lät jättegott fast jag inte är en svart te drickare.
Kram Mamma C