Tusen och en natt

En av dom där ungarna jag är extramoster åt ringer.
Och säger:
Tänk tusen och en natt!
Mitt huvud känns som ett enda stort frågetecken...
Hon ska på maskerad och jag är tydligen den som ska sy kostymen.
Så hon kommer hit och jag släpar fram tyger.
Och hittar det tyget jag fick för en evighet sen.
Som inget har blivit gjort med.

Jag tänker kaftan.
Vida armar, ganska öppen på sidorna.
Av det här guldkantade tunna tyget.
Med massor av smycken i  "guld".
Och en kedja som hårband.
Med en kristall som hänger ner mot pannan.
 Det är ett riktigt fint fall på det här tyget.

-Asså, ta inte dom finaste tygerna.
Det brukar sluta med att vi hoppar i poolen med kläderna på.
-Och jag ska ha high heel till.
(när slutade man säga högklackat tänker jag då)
-Men, säger jag, tusen och en natt är ju en massa kuddar på golvet.
Lyktor som glimmar, hud och lugn musik.
Som svar får jag ett gapskratt som går till världshistorian.
-Men herregud, det är inget yoga-läger jag ska på frustar hon.
-Mamma sa samma sak, kuddar på golvet liksom...

Hur som helst så blir det en kaftan i tyg med guld och pärlor.
Jag undrar jag om inte det här kommer att leda till att jag gör om hemma. 
Kuddar på golvet fastnade liksom i mitt huvud.
Inte så praktiskt kanske men väldigt mysigt.

Kram Hannis
Ps, Anna.S, hur har du det?
Kramen



16 kommentarer:

Choices by Annie sa...

Fniss tänk vilka olika bilder man kan ha. Men jag liksom du och hennes mamma såg framför mig härliga kuddar, bara fötter, tunna tyger. Men som sagt vi kan alla se samma sak på olika sätt;)
Men du det där med kuddar på golvet lät faktiskt väldigt mysigt.
Kram
Annie

Melody and M.E sa...

Härligt, härligt… tiderna förändras… Tusen och en natt låter kanske som "röjarparty" i de ungas öron!
Underbart tyg som nog förtjänar ett bättre öde än att hamna i poolen!
Önskar dig en ljuvlig dag!
Kram M.E

Flower of Fame sa...

Så roligt ni har det. Härliga kommentarer. Ser också det som kuddar på golvet. Så fint tyg du ska använda. Kommer bli super. Ha en fin dag Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hon kommer i alla fall och bli den absolut snyggaste som hoppar i poolen, du är fantastisk som syr och fixar så fint. Det är ett vackert tyg.
Kramar/AM

Anci sa...

Jag vill också gå på maskerad som någon från Tusen och en natt !
Ditt tyg är underbart !! Och kuddar på golvet är inte alls någon dum idé ! :)

Kramar
Anci

Chris sa...

Och jag tänkte som du.... kuddar på golvet. Tyget är underbart och jag är säker på att det kommer bli en underbar kväll/natt om än i en tappning som inte du tänkt

Bakom dörr nr. 11 sa...

Haha, härliga ungdomar :)
Vackert tyg, kommer bli jätte fint.

Kram Pia

HönaPöna sa...

spännande... och mysigt låter det, med tusen och en natt.
Kanske får vi se kreationen sen... hoppas.
Bästa dagen till dej!

Jennica... sa...

Kul! :) Det där kommer bli bra, du kommer sy något jättefint till henne!
Och kuddar på golvet och lyktor är också precis det jag tänker på....du får fixa det hemma istället! :)
Kram!

Therese sa...

For en gave å ha en moster som deg! Ser kjempefint ut og noen ganger skal man unne seg å bruke de fineste stoffene.

Flotte bilder av deg også. Du passer inn i bilde jeg har av hjemmet ditt i hodet mitt.

Helén i Vilrummet sa...

Och tänk vad mysigt du och pälsbollen kan ha på golvet bland alla kuddar! Gosigt.
Kram Helén

anettan sa...

Vilken super moster du är..... Gillar dina byxor skarpt. Kram Anette

Maria O sa...

Så fin hon kommer att bli! Är det inte ren och skär lycka att som moster få en sådan uppgift? Det har i alla fall jag tyckt när min systerdotter har anlitat mig som sömmerska ;)
Kram Maria

LÁrt de Vivre sa...

Kuddar på golvet är så fint och mysigt, men hur mycket de används...tja...har i uterummet i stugan, men där är vi ju oftast två...så då blir et om det kommer en stor skur och man vill sitta där och trycka näsan mot rutan...

...oxå har vi det här med tonisar...ibland känner man sig helt lost när man får orden leveraerade som om man själv är en antikvaritet som inte förstår ett dugg....värmer lite om hjärtat, du skriver det så härligt...hon kommer dessutom säkert bli ursnygg i sin kaftan och high - heels som hanar i poolen

Kram Kajsa

Maria - Snickaregården sa...

Hihi... tänkte i de banorna jag med. Kuddar på golvet, massa tyg och guldsmycken.
Hursom så kommer hon bli så snygg i sin kaftan och högklackat. High-heels var det ja ;)
Kram Maria

Lisa sa...

hihi rolig dialog. Kommer bli finfint det där!
Lisa