Vallmo

Ni vet när man bara trycker ner frön på måfå.
Och tänker blir det så blir det.
Det blev!
Vallmo, älskade Vallmo.
Som jag först tänkte att det är ogräs när jag såg det första bladet, 
eftersom att jag var bergsäker på att fåglarna ätit upp alla frön. 
Men igår kväll när jag vattnade så såg jag det här.
På bara några dagar i den här värmen så har ogräset blivit blomma.

Hela nio stycken räknade jag till.

Jag kravlade runt i alla möjliga konstiga ställningar för att fånga
dom i lite kvällssol. Till mina lottgrannars förtjusning.
Dom skrattade så dom tjöt...
Jag bjuder på det.
För banne mig, jag har Vallmo som kommer att blomma!
Peppar, peppar kanske jag ska tillägga där.
Kram till er//Hannis

12 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Härliga bilder det blev. Kan se det framför mig när du kravlar runt. Visst ska man bjuda på det. Ha en fin dag Kram Pernilla

HönaPöna sa...

härligt... vallmo som är så vackert!
Ja, det är inte helt lätt att vara fotograf ibland!

Good Enough sa...

Älskar din entusiasm! Härligt att få bli så där överraskande lycklig över något!
Fin dag till dig o dina pärlor.
Kramen /M

åse sa...

Så vackra bilder, härligt att få följa den vackra vallmon från frö till blomma. De är ljuvligt vackra. Kram Åse

Hanna sa...

Vilka fina bilder det blev. Vallmo är ju så fint.

Anna S sa...

:-) Härligt att du bjuder på dig själv och jobbar för att få till så snygga bilder! Det är kul att få andra att skratta.
Det måste vara en underbar känsla att se något ta form, som en vallmo, när du inte visste om det skulle växa upp något alls.

Kramen till dig, och hoppas att du har en fin helg!

Melody and M.E sa...

Misstänker att dina grannar på kolonin älskar Dig!
Vilka lycka för dem att fått en sådan entusiast på kolonin!
Med lite tur (eller otur) sprider sig din vallmo så du nästa år har landet fullt!
Kram M.E

choicesbyannie sa...

Fantastiska vallmo. Förstår din glädje;) och även dina kolonigrannars;)

Du krusbärssylt är mums, smakar mycket godare än "bara" krusbär. Sött och syrligt på en och samma gång i härlig kombination. Ja det är en favorit helt enkelt;)

Kram
Annie

Therese sa...

Flotte valmuer. Så morsomt å få opp noe "uventet", det blir som en ekstra gave det. Jeg forsøkte å så i fjor, men ingen kom opp. Jeg liker at du blir så tullete av det som gror at naboene ler av deg, bildene blir iallefall veldig flotte - som alltid.

I morgen reiser jeg for å hvile i en annen seng. Sønnen min vil ikke reise på ferie uten meg så jeg blir med de til Hellas. Jeg som ikke orker å gå i nærbutikken skal reise til ett annet land.. Hva gjør man ikke for barna. Men jeg er spent, føler meg ikke frisk nok. Det går nok bra. Jeg tar en Internett pause samtidig. Krya på deg imens. Sommerklem

anettan sa...

Vallmo är så vacker men man ser inte det så ofta tycker jag.....Kram Anette

Fröken Foto sa...

Vallmo som är så vackert! Love it! ♡
Grattis ;-)
Kram kram Malin

Anonym sa...

Underbara bilder pärlan!

ps. jag lyckades ;)