Gamla stan

Gamla stan är en favorit.
Det är jag ju långt ifrån ensam om att tycka men igår var det faktiskt
inte så mycket folk som det brukar vara där. Jag kan gå där länge.
 Och bara titta.

Överallt stod fönster öppna.
Ibland glömmer jag bort att folk bor här.

 Vi promenerade, fikade och när skyfallet kom sprang vi in på en restaurang
och passade på att luncha. 
Jag kom inspringandes med tofflorna i handen och kjolen uppdragen. 
Barfota, för det går inte att gå i tofflor när det regnar.

Så fick jag umgås med dom här två.
Eller kanske ska skriva tre.
För det bor ju en efterlängtad bebis i den där magen.
Ser med spänning fram emot vad det är för en liten individ jag ska bli
moster till. Om lite mer än en månad är det dags.
Jag är inte ett skit objektiv när det gäller mina syskon.
Och min syster är i särklass den vackraste gravida människa jag vet.
Snart är det dags att fota den här magen.
Och jag har förstås ideér, om hon den blonda ställer upp på dom är en annan sak.

Nu, ny vecka.
Och en fin sån till er.
Kram Hannis



14 kommentarer:

Malin - Stjärnflocka sa...

Underbara bilder! Min dotter kom lycklig hem från Stockholm igår. Oj så många mysiga ställen det finns där. Själv har jag bara varit sär i jobbet på vintern.
Ha en fin dag!
Kram Malin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det tror jag hon gör, ställer upp alltså. Såna foton blir fina minnen.
Efter Karlstad och Arvika är Stockholm den stad jag tycker mest om, fina bilder du tagit.
Kramar/AM

Flower of Fame sa...

Gamla stan är så vackert. Det är något visst med gravida kvinnor. Hon är hur vacker som helst. Härlig bild. Ha en fin dag Kram Pernilla

Flower of Fame sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hanna sa...

Vackra bilder!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Såg en fin dokumentär om Gamla stan för några år sedan. Den handlade om de människor som bor och verkar där. Det gav en helt annan bild än den man får när man gör ett besök, men jag gillar verkligen att traska runt på gatorna kors och tvärs i Gamla stan. Så vacker hon är din syster, det är fantastiskt att vänta på en helt ny människa...
Kram,
Regina

HönaPöna sa...

Härligt med ett nyttt liv på gång... och inte behöver man vara objektiv kring sånt där inte!
Önskar dej en härlig dag!

Anna S sa...

Så härligt att vänta på bebisen!
När den lilla personen väl kommit är det ofta så självklart vem han/hon är.
Det låter harmoniskt att strosa i Gamla Stan och fika, titta på husen och fönstren och allt.
Tur att ni kunde rädda er undan skyfallet!

Önskar dig en fin dag!

Jennica... sa...

Vackra bilder! Jag har varit i Gamla Stan ett par gånger, men kände nu att nästa gång jag kommer till Stockholm så ska jag nog ägna lite mer tid där.

Och det är ju så....man är inte ett skit objektiv när det kommer till syskon! :) Jag har till exempel världens mest snälla, omtänksamma och lojala lillasyrra. Så är det bara! AllraKärasteSyster går hon under! :)

Kramis!

Mamma C sa...

Gamla stan är vacker att gå och strosa i. Men det var väldigt länge sedan jag var där. Så mysigt med en liten bebis snart.
Kram Mamma C

Kia sa...

Gamla stan är mysigt. Mannen och jag brukar ta in på hotell Riesen vid kajen en gång om året och strosa runt där.
Spännande med en liten om en månad. :)

Kram Kia

bara anna sa...

Gamla stan är fantastisk att ströva omkring i, som du säger, så glömmer man nästan bort att där bor några.

Din syster är vacker som en dag! Så roligt att få fotografera henne...

Må så gott!

Pemsplatser sa...

Ja Gamla stan är bra vackert! Ja men såå vacker hon är din syster och vad roligt att bli moster. Det blir jag också snart, så lyckligt:) Kram

anettan sa...

Helt underbar stadsdel av en helt magisk stad. Kram Anette