Det där man har i livet

Det är när jag åker hem mitt i natten från en kväll med pärlorna som
jag tänker på hur mycket bra jag har i mitt liv.
Hur jag fyller det med sånt jag tycker om.
Sånt som är viktigt och som sätter bo i hjärtat.
Inte det materiella utan dom där samtalen, intressena, människorna.
Skratten, tårarna, eftertänksamheten, sårbarheten.

Det är sånt jag mår bra av.
Det är den där mänskligheten det handlar om.
Att få vara den jag är utan att bli ifrågasatt.
Där det inte handlar om yta, status eller vad jag kan göra bättre.
Utan där vi bara är och skrattar.
Åt blåa fiskar, tålamod eller bristen på tålamod.
Eller gråter över olika erfarenheter.

Det är så fint att ha dom där pärlorna i mitt liv.
Som ger så mycket av sig själva.
Och som finns där, när livet är gott och när det gör ont.
Det är en gåva.

Och nu sticker jag till Stockholm och träffar nästa gäng som jag mår bra med.
Delar av flocken.
För promenad i Gamla stan och lite butiker.
Det blir en bra söndag.

Kram Hannis

16 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så härligt att ha sina nära så nära. Ha så trevligt i Stockholm. Kram Pernilla

åse sa...

Kloka ord, så viktigt att ha de där stunderna med de allra bästa .Önskar dig en härlig söndag Kram Åse

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det blir en bra helg, du har fina vänner och familj. Ha så kul i Stockholm.
Kramar/AM

Maria O sa...

Låter som lycka ♥
Ha en riktigt fin dag!
Kram Maria

Good Enough sa...

Fint med kärlek i livet. Ren och villkorslös kärlek. Fin hyllning till dina vänner!
Mjuk söndag finis ❤️
Kram /M

Anna S sa...

Så sant, håller med dig. Det är de man har runt sig, relationer och att ha varandra som betyder mycket i livet.Även det du skriver , att kunna vara sig själv med sina erfarenheter, styrkor och svagheter. Att fylla på med goda stunder som finns där.
Det är fint att du har din flock och dina pärlor, Pälsbollen och andra.
Hoppas att du har det riktigt bra i Stockholm! Gamla stan är så fint! Jag har lyckats gå vilse där med min syster en gång och fick hjälp av några holländska turister med kartan i högsta hugg som från början skulle fråga oss om hjälp.

Kram till dig!

Rost och rädisor sa...

Så fint och klokt du skriver om det viktiga i livet. Nyss hemkommen från tre festivaldygn med kära återseenden och nya möten i fantastisk miljö känns dina ord extra nära och viktiga.
Ha det så fint i Staden
Kramen Anette

Anonym sa...

Du är den största pärlan!!! Sååå mysigt att träffa dig och pälsbollen :-) P o K // A

Anonym sa...

Härligt att ha så fin underbara vänner
kram mamma c

HWIT BLOGG sa...

Du skriver så vackert...jag är helt övertygad om att du kommer att få en helt underbar dag i Stockholm!
Sommarkram,
Titti

VisaLiza sa...

Nära relationer är verkligen det viktigaste en kan ha i livet. Människor som du mår bra tillsammans med och där du kan vara dig själv och verkligen ladda batterierna är mer värt än det allra mesta. För min del har en sådan relation försvunnit ur mitt liv och det är märkligt vilket gigantiskt tomrum en frånvarande vän lämnar efter sig. Kan faktiskt liknas med sorg tänker jag även om personen inte är avliden. Kramar Liza

Choices by Annie sa...

Hoppas du haft det bra i storstaden och inte drabbades för mycket av ovädret.
Fint med både pärlor och flock;)
Kram
Annie

Jennica... sa...

De där pärlorna är verkligen guld värda! Jag har också några sådana och jag värdesätter dem såå mycket! De är superviktiga för mig.

Hoppas du har det fint i värmen!

Kramis!

svart vitt och rött sa...

Pärlor är otroligt gott att ha! Ha det riktigt skoj med dem i Stockholm :-) Ha det gott!

Anonym sa...

Hi, Neat post. There is an issue with your web site in internet explorer, could check this� IE still is the marketplace leader and a good part of folks
will miss your magnificent writing because of this problem.


Also visit my page facebook sex (http://jtayl.org/sexfacebook78567)

Anonym sa...

Nevertheless, plants vs. zombies 2 cheats this
game. Through its multi player games, racing, sports to be featured on the right platform.
We have looked at hundreds of developers at Google Play.
Mainly because it helps them plants vs. zombies 2 cheats in your handset.
This can help you know because it is actually brilliant actually can evoke some thing that the Internet.
5 billion by 2014. A game can be quite tedious eventually.